Så var min minisemester i Finland slut och man är än en gång tillbaka på den gröna ön i det kalla lilla rum jag kallar hem här i Dublin. Det har varit ett omtumlande veckoslut. Jag var nog inte rikitg beredd på den känslovåg som det innebar att få komma hem till Finland igen. Att vara tvungen att lämna det igen är hjärtekrossande, men det är bara sju veckor tills jullovet börjar!
 
Ja nu är jag tillbaka i Dublin och jag måste säga att det var en märkbar skillnad på mitt baggage när jag kom och for. När jag reste i fredags hade jag en enorm väska som bara innehöll 12,3 kg baggage, en ryggsäck och en tygpåse i vilken jag bar  min dator.
 
Nu kom jag tillbaka med 22,3 kg i baggaget och en bag på 7 kg samt min ryggsäck. Det är ju som om jag åkt hem och shoppat loss!! Fast så var det ju nästan också... Stället jag shoppade på var dock mitt eget rum. Jag kan tänka mig att när de flesta åker utomlands saknar de kanske någon pryl de lämnat hemma, sin mammas mat eller alla de kläder som ligger hemma i skåpet oanvända. Så var det inte för mig. Visst har jag också saknat allt det men i nästan två månader har jag trånat efter allt det material och de verktyg jag inte kunde ta med mig när jag först flög hit i September.
 
Så nu packade jag väskan full av papper och mat. Jepp, ni läste rätt mat. Här på Irland packar man sin egen lunch och när man inte riktigt är van med det, och det inte finns någon möjlighet att värma maten i skolan, är det lätt hänt att man äter för lite. Så nu ska jag försöka bättra mig och äta både sund och smart kost. Vilket involverar bland annat Elovena grötpåsar och Pirkka nudlar.
 
Ja papper och nudlar alltså... Och kläder och muggar och saker. Med denhär farten tror jag att baggage vågen vi köpte från ChlasOlsson för några år sedan snart kommer bli min bästa vän!
 
Kram, Lexie
 
Baggage, Dublin, Finland, Resa,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej