Ända sedan jag deltog i en föreläsning om Fast Fashion på för några år sedan, och fick höra om hur produktionskedjan hos kläder verkligen fungerar, har jag blivit väldigt mån om vad jag lägger mina pengar på i klädväg. Hellre gör jag ändringar i plagg som redan finns i min garderob än att i första hand gå ut och köpa nytt. Har man kunskapen ska man väl använda den, tycker jag! 
 
Ja min kunskap fick jag definitivt utnyttja när jag sydde Lillys plagg. En peplumtopp av en gammal herrskjorta fyndad på loppis och axelband av ett läderbälte. Här fick jag vända och vrida på knappar och bälten och klura ut snartaste arbetsordningen för de olika sömmarna. Värst var det när prefektionisten i mig tog över och fick mig att stansa nio nya hål i bältet som utgör axelband, bara för att det ena inte kunde ha flera hål än det andra. Huvudsaken är ändå att designern själv är nöjd med resultatet, och det tror jag hon blev.
 
Kram, Lexie
Att forma sig själv, Människan och Miljön, nytt av gammalt, slöjdvetenskap, studier, studier, ÅA, Återvinning,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej