Den nationälla klädbytardagen går mot sitt slut och förhoppningsvis har min lilla skapelse fått se många nya ansikten idag. Med lite tur står hon till och med helskinnad kvar när jag om någon vecka åker för att hämta hem henne när utställningen är över.
Att få göra nytt av gammalt har varit en härlig utmaning. Jag åkte till Emmaus med en design i tankarna men slutresultatet blev något helt annat än vad jag väntat mig! Jag plockade åt mig än det ena och än det andra utan någon som hellst aning om vad jag skulle använda det till. Vem hade kunnat tro att de femtioelva lippisar jag plockade åt mig skulle bli bh-kupor och slipsarna skärp? Jag tror inte att den gamla tant vars sjalar jag norpat någonsin kunde ha föreställt sig att de skulle sluta som en kjol. Ännu mindre ställas ut på den nationella klädbytardagen i yrkeshögskolan Novias matsal.
Fast slutresultatet blev något helt annat än vad jag förväntat mig är jag ändå nöjd och stolt över vad jag gjort. Flera människor borde få denna utmanig att göra något nytt av gammalt, tänka utanför lådan och inte bara slänga bort allt gammalt när man köper nytt. Vad är det man brukar säga? One mans trash is another mans treasure! 
Så tänk er för innan ni slänger något klädesplagg nästa gång. Ni kanske kan ha användning för det i alla fall...
 
//Lexie
DIY, Klädbytardag, Re-design, Sy, Utställning, Västra Nylands folkhögskola, drapering, gör-det-själv, mode,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej