Så var ännu ett project överstökat. Efter två dagar i studion denna vecka och ca 10 set changes är vi äntligen klara med vårt Rödluvan project.
 
Sedan i julas har vi alltså jobbat med att producera komponenterna för en dockfilm. Vi fick välja en berättelse av bröderna Grimm eller Edgar Allen Poe och sedan tillsammans med vår regissör bestämma hur, var och när den skulle äga rum. Vi valde alltså rödluvan och för att göra det lite intressantare valde vi att bli inspirerade av Lappland och Samefolket. Alla som någon gång designat  vet att mycket hinner förändras på vägen från idéen till den slutgiltiga produkten. Vår film ser alltså kanske inte ut att utspela sig i Lappland men tittar man noga syns det att det inspirerat oss.
 
Det var första gången vi sammarbetade med någon utanför DSS, nämigen tredje årets filmstuderande, och även om filmen bara är i post-production läget ännu kan jag säga att det lilla jag såg medan vi filmade ser fantastiskt ut! Så stort tack till hela vårt film crew (and for thoes in the crew that won't understand that sentence, aka everyone but me, thank you!) 
 
För ett tag sedan bad vår lärare mig att överväga att byta inriktign till productions design stället för kostym men efter att bland annat ha skruvat mig i fingret, skurit mig på en trädgren, bränt mig på limpistolen och blivit bitchsläppad av en kvist tror jag nog att jag håller mig till kostymdesign i fortsättningen. 
 
Nu är det ett Barock projekt som står på tur!
 
Kram, Lexie
 
Design, Design for Stage and Screen, Film, Fotografering, IADT, Irland, Little Red Ridinghood, Portfolio, Puppetproject, Rödluvan, Set Design,

Liknande inlägg

1 kommentarer

josefine

06 Mar 2016 15:40

Hej :)
Hade varit super skoj om du hade velat vara med i veckans blogg!
http://nouw.com/Livetivastrahamnen/tavling---veckans-blogg-23816664
Ha en bra söndag :)

Kommentera

Publiceras ej