"Sometimes you will never know the value of a moment until it becomes a memory." - Dr. Seuss
 
Jag vet inte var jag skall börja. Att åka på tävlingsresa med en kör är en så unik upplevelse att det är svårt att förklara hur det kändes och vad vi gjorde. Fokuset var förstås festivalen Istra Musica och de två kategorier vi skulle tävla i, Mixed Choirs Difficulty level A1 och Sacred Music, men vi fick se så mycket mer än bara det. Förutom att kamma hem tre stycken gulddiplom har vi sjungit O Sacrum Convivium Škocjans dropstensgrottors fantastiska akustik, medverkat i en Friendship Consert i Eufrazijeva bazilika i Poreč, vandrat i fantasiliknande vyer i nationalparken Plitvička Jezera jag skämtar inte det kändes som att gå runt där de filmat The Hobbit eller något liknande och bott granne med en annan basilika vars orginal byggdes år 300 e.Kr. i Zadar. Alla fyra platser jag just räknat upp är UNESCO märkta(!) och jag har sett alla fyra med egna ögon!
 
Om jag skulle ge mig in på att skriva ett blogg inlägg om allt vi gjorde under resan, skulle det bli en hel roman. Så istället tänkte jag låta bilderna tala för sig själva och bjuda på ett litet sammelsurium av vad jag filmade under resan. Hade stormkul när jag editerade den, vem hade trott att jag skulle sakna Digital Support Studies mest nu när jag är tillbaka i Finland.
 
Kram, Lexie
 
 
 
Istra Musica, Kroatien, Körtävling, Studentkören Pedavoces, Tävlingsresa,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej