I'm starting to get this! Min hjärna måste ha varit ganska mos igår för när det kommer till kritan är mönsterkonstruktion faktiskt inte så svårt. Det tar bara jääääätte lång tid... Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! Igår gick vi igenom hur man gör ändringar i ett Proteko kjolmönster och idag var det byxornas tur. Sedan fick vi konstruera något eget så jag bestämde mig för att prova konstruera ett par byxor som jag egentligen ritat under färgläran med Peta. This is how they turned out.
Ganska coolt, eller hur?
Annars har dagen varit en pina, breakdance lektionen har gjort sig påminnd stup i ett i form att ett saftigt båmärke på vardera axeln. Det är väl inte många som kan skryta med att ha blivit misshandlade av ett danssalsgolv, hehe...
Förra året fick jag ett lika saftigt blåmärke efter att ha blivit biten av en häst, så kanske hör det till att jag slår mig blå en gång per år... Det är bara att bita ihop and suffer true it.Jag ska göra mitt bästa och medan jag gör det blir det bio i auditoriet ikväll, brandövning imorgon och "hämta-hem-mamma-med-bruten-arm"-resa till helgen. Nog ska vi ta oss igenom det här alltid!
 
Kram, Lexie
 
Kram, Lexie
 
Blåmärke, Dans, Mönster, Västra Nylands folkhögskola, mode, studier,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej