Finns det något bättre än personliga kläder och accessoarer som är one of a kind? Snubblade över en lista med tips på enkla så kallade DIY Do It Yourself att ta sig an i höst. Här är mina favorit tips:
  • Piffa upp en gammal ylletröja med strass

Om jag lyckas hitta en passlig bit strass, och en tröja att klippa i, kanske jag försöker mig på det här i höst. Jag menar hur cool är inte den tröjan!? Här hittar ni instrukionerna --> Trash to Couture
  • Ge flanellen nytt liv med färg

Dip Dye Plaid Shirt Close Up

Måste medge att jag själv älskar mina mysiga flanell skjortor för mycket för att dip dya dem, men det är ingen dum ide.  Här ser ni hur man gör --> Trinkets in Bloom
  • Något för bokälskare...

Vem vill väl inte kunna gå omkring med sin favoritbok hela dagarna? Fast det känns ju nästan elakt att mörda den på detta viset.. Kanske bäst att ta ett lexikon istället och följa Brits  instruktioner.
  • ...och kanske något för halloween?

Vad sägs som en skogsnymf denna halloween? Eller en älva? Det är enklare än man skulle kunna tro att åstadkomma den älvlika känslan. Se själv --> Cocorosa
 
Alla dessa tillsammans med flera tips hittade jag via BuzzFeed.com
 
Kram, Lexie
DIY, gör-det-själv, mode, pyssel,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej