Alltså den finlandssvenka ankdammen är nog fantastisk! Vem hade kunnat tro att jag i Karis av alla ställen skulle stöta på någon som känner, och varit bästa vän med, min barndoms kompis från Åbo? Jag och Sandra satt och pratade så länge i matsalen om allt mellan himmel och jord, att husmor till slut släckte, stängde och gick hem.
Människorna här är verkligen ljuvliga. Varje dag lär man känna nya människor och bäst av allt, mer än hälften av de människor jag lärt känna är lika galna i disney som jag. Tiden bara flög iväg ikväll där vi satt vid köksbordet hos Fanny, Sandra och Jenny tillsammans med Malmbergarna och lyssnade på den ena efter den andra disneylåten. "Aaaah zabenyaaa baba hisi babaaa!!!" vrålade vi för full hals i köket.
Men nu får det vara nog sjunget för idag. Det är tutadags och imorgon blir det en lång dag med Tryckisafton på kvällen. Så nati nati!
 
Kram, Lexie

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej