Idag har vi på IADT haft en såkallad Reading & Research day. I praktiken betyder det att vi inte har haft några lektioner idag, men skolan var ändå öppen för dem som behövde utnyttja utrymmena. Bland annat jag då...
 
Dagens projekt var att göra en maquette baserad på vår karaktärs design. En maquette är en liten staty, höjden kan variera men vår skulle vara 20 cm, som är gjord av lera eller newplast, en vaxbaserad lera som likar modelleran man lekte med som liten.
 
När jag kom till skolan lite eftet 10 var det alltså bara att börja modellera. För två veckor sedan hade vi en kort introductions workshop där Paul sade att vi måste skaffa oss verktyg att skulptera med på ett sätt eller annat. Endera köpa eller tillverka egna. Jag hade hunnit med ingendera så kära vänner, tillåt mig presentera mitt fenomenala skulpteringsverktyg... Teskeden!
 
 
En liten liten tesked av plast. Man tager vad man haver eller hur!? Med denna lilla tesked lyckades jag tillverka denna.
 
 
Måste säga att jag själv är ganska stolt. Fast den känslan kommer säkert försvinna när lärarna kritiserar den imorgon och hackar ner på mig för någon detalj jag inte har lagt märke till... Men det är morgon dagens problem. Just nu är jag bara glad att jag blev klar med den idag och kan fortsätta med nästa projekt!
 
Kram, Lexie
 
Animal Farm, Brief, DIY, Design for Stage and Screen, IADT, Skola, gör-det-själv,

Liknande inlägg

2 kommentarer

Unia

19 Nov 2015 15:17

Wow! :D

Svar: Tack ^^
Lexie

I.

19 Nov 2015 15:57

Skräckinjagande snygg och fantastiska detaljer. Beundrar speciellt fingrarna och den slitna skjortan. Jättefint jobbat med teskeden!

Kommentera

Publiceras ej