Min mamma är bara så bäst. Jag vet att det är en kliché att säga så men jag tror de flesta kan hålla med om att just deras mammor är de bästa. Hur som helst visste jag att hon skickat ett paket, med material hon hittat på loppis för mitt projekt, men var rädd att det inte kommit sig längre än till Finland på grund av post strejken. Det kunde inte ha anlänt på en bättre dag.
 
Dagen var lång. Den första öppet hus dagen för blivande studerande hölls i skolan idag och jag har spenderat dagen med att säga "Hey'ya, how are you? You allright there?" och berätta för folk om studierna. Egentligen var det inget fel med det men fick i morse för mig att det var en bra idé att gå med klackar idag och "nää, int ids jag ta regnjackan idag...", oj så fel jag hade. Eftersom jag stått och tagit emot folk hela dagen fick släpa fötterna efter mig när jag gick hem i duggregnet och vinden som mätte 13 m/s. Har nog aldrig känt mig så lockad att ta en taxi en halv kilometer. Men jag kämpade på tills jag äntligen kunde sätta nyckel i dörren och pusta ut. Äntligen skulle mina trötta fötter få vila. Vad ser jag då om inte det efterlängtade packetet.
 
En svans till Squealer, lite juliga matrecept och min favorit, en finländsk JULKALENDER!!
 
På senaste tiden har jag haft en enorm hemlängtan. Det är svårt att inte ha någon runt sig som man kan prata sitt eget språk med eller som riktigt känner till min defintion av jul. Efter ett tag blir man trött på att förklara vad glögg är och önskar istället bara att man kunde sitta hemma med levande ljus och dricka glögg i vintermörkret. Och då menar jag hemma i Finland. Här känns det som om hösten kom i Oktober och sedan stannade tiden.
 
Nåja, tack vare min kära mamma har jag årminstone Scouternas julkalender i år med! Det måste ha varit trankeöverföring fö jag funderade för ett tag sedan, nog efter att hon skickat paketet och jag sa det aldig åt henne, på om jag borde be mamma köpa en kalender och posta den åt mig. Här finns det nämligen bara choklad trams... Så går det när man tänker lika. Då får man en trevligt överraskning i slutet av en lång dag.
 
Kram, Lexie
 
 
Animal Farm, Finland, Jul, Paket, Post,

Liknande inlägg

1 kommentarer

I.

27 Nov 2015 21:22

:)

Kommentera

Publiceras ej