Efter en lång och intensiv skolvecka är man väl värd en ledig dag.
 
Det är bara att konstatera att under veckorna kan man räkna med att inte göra något annat än gå i skola. Så känns det i alla fall. Produktionen rullar på och man kommer hem sent efter långa dagar. Jag vet inte hur många gånger jag börjat prata svenska med de andra i min grupp, bara för jag varit så trött att min hjärna glömt var den är.
 
Så igår kände jag att jag behövde lite ledigt och ett ordentligt miljö ombyte! Efter ett tag blir det tröttsamt att bara se samma saker och ställen dagarna i ända. För några veckor sedan kontaktade en svensk Erasmus tjej mig och frågade om jag hade lust att ses någongång så igår hade vi stämt träff i stan tillsammans med hennes svenska kompis som råkade vara på besök i helgen. Vi vandrade runt och pratade svenska hela eftermiddagen. Det var lungt sagt språkterapi och skönt att inte behöva tänka på engelska för en gångs skull. Dessutom fick jag uträttat en del ärenden som jag inte kunde ha gjort i Dun Laoghaire.
 
Passade på att drömma lite på River Island
 
Min croquis lärare har tjatat och tjatat på mig att skaffa en portfolio portfölj för mina teckningar så igår passade jag på att plocka upp en på Evans Art Supplies. Vi har jobbat med två olika pappersformat, A2 och A1. Eftersom det i princip är möjligt att forsla en A1 portfölj mellan Finland och Irland tänkte jag att jag skaffar en A2 för de mindre teckningarna och får försöka luska ut en lösning för A1:orna senare. Förstås kunde det ju inte vara så enkelt. När jag kom hem och skulle stoppa in teckningarna i den, var A2 portföljen för liten... Pappren var ca 5 cm bredare och 10 cm längre än portföljen! Nu vet jag inte vad jag ska göra eftersom det på kvittot står att de inte byter eller ger pengarna tillbaka på portfolion.
 
Fast bortsett från det lilla missödet, och det faktum att DART-automaten inte ville acceptera Visa Electron så jag missade tåg och var tvungen att lånade pengar från DartShopen för en biljett nu är jag skyldig stället 3 €, så var det en bra dag.
 
Kram, Lexie
 
Dublin, Irland, Portfolio, Utomlands, mode,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej