Nu har det gått precis en vecka sedan jag flyttade in i mitt rum i Glenageary och hittills har allt gått bra. Förutom att jag slukat Burana och Bafusin de senaste dagarna då förstås. Men nu börjar jag komma in i rytmen och snart ska nog detta lilla rum också kännas som hemma.
 
Jag bor alltså i ett familje hus i Glenageary, ca 2 km från Dun Laoghaire centrum och 3 km från skolan, tillsammans med två andra ungdomar, ägarinnan, hennes dotter och dotterns 2-åriga son. Jag håller fortfarande på att lära mig rutinerna och försöker komma underfund med vart jag ska sätta vad och hur jag ska organisera mina saker i rummet. Det är inte så lätt som man skulle kunna tro, fast sakta men säkert blir det nog bra. För inte ska man väl klaga när detta är vad man ser när man går till skolan...
 
 
...och detta är vad du ser när du gått ca 20 minuter. 
 
 
Det är något med havet som får mig att dras till det.
 
Under veckan har jag kommit på en del saker jag kanske skulle ha nytta av här och när jag ändå var påväg ner till Dun Laoghaire idag passade jag på att drömma lite min budget är så tight för tillfället att jag bara kan köpa det jag verkligen behöver. När jag sedan traskade hem i regnet hade jag investerat i en vattenflaska och dubbelsidigt tejp. Den gamla Ramlösa flaskan jag använde innan tappade jag tråkigt nog bort förra veckan när vi var på bio med skolan.
 
Men nu har jag en fin ny flaska med lila detaljer som jag endast betalade 1,50 € för! 
 
Kram, Lexie
 
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej