Skolan har tagit fart med storm steg och det är knappt så att man hänger med själv.Just nu har vi så många uppgifter pågång att jag säkert skulle glömma någon ifall jag försökte räkna upp dem. Dessutom flyttade jag i söndags! Nu mera bor jag i ett eget rum på ca 10 kvadrat i Glenageary, ungefär tre kilometer från skolan.
 
Rummet är litet, kallt isoleringen är ju inte lika bra som i Finland, och något svår navigerat, men det kommer jag säkert vänja mig vid innan året är slut. Jag har ett stort fönster som vätter ut mot gatan, en byrå, ett pyttelitet skrivbord som jag troligen aldrig kommer komma mig för att använda, en gammaldags trägarderob och en "single bed" vilket i dethär fallet betyder en säng som är 105 cm bred.
 
Det tar mig ungefär 35 minuter att gå till skolan på morgonen och är nästan raka vägen. Hela fyra gånger måste jag svänga. En gång åt höger och tre gånger åt vänster. Det går inga bussar, vilket inte är särskillt behändigt för tillfället eftersom jag håller på att bli sjuk, men det betyder i och för sig att jag får mera motion.
 
Jag fick alltså rummet i söndags och i måndags slungades vi rakt in i verkligheten med uppgifter, läxor, deadliner och briefs. Inga silkeshandskar här inte! Varje dag börjar skolan klockan 10 och slutar klockan 17 eller senare. Detta betyder alltså att jag går hemifrån redan 9-tiden och inte kommer tillbaka förrän närmare 18 eller 18:30.
 
Långa dagar, ansträngande dagar, men också ganska roliga dagar. Det är bara att bita ihop och fortsätta kämpa mig igenom språkhuvudvärken, tröttheten och kylan.
 
Kram, Lexie
IADT, Skola, Utomlands, Vardag, studier,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej